Eén minuut ademhalen (ademhaling) om van je angst af te komen

Kundalini Yoga Turiya

Ademen komt van nature – je doet het vanaf het moment dat je geboren bent. Naarmate je groeit, verandert echter de manier waarop je ademt. De meeste volwassenen merken dat ze in slechte gewoonten vervallen als het gaat om ademhalen. Zonder het zelfs maar te beseffen, beginnen ze regelmatig kort en scherp te ademen. Deze ademhalingen zijn niet alleen niet effectief voor jou gezondheid, maar ze kunnen ook paniek en stress veroorzaken. Met dat in gedachten is het van cruciaal belang dat we deelnemen aan oefeningen om de manier waarop we ademen te verbeteren. De één minuut adem Pranayama is iets dat alle studenten zouden moeten leren doen.

Wanneer je voor het eerst je reis naar de wereld van Kundalini-yoga begint, begin je aan een reeks Pranayama-technieken. De ademhaling van één minuut is een fundamenteel onderdeel van je beoefening. Met opmerkelijke stress- en angst verlichtende eigenschappen, kan deze methode helpen om alle gebieden van je mentale en fysieke gezondheid te verbeteren. Daarnaast biedt het je een korte periode van rust en ontspanning. Binnen deze tijd moet je geest helemaal helder zijn en je lichaam zo ontspannen mogelijk. Zie het als een onderbreking van de drukke problemen van de wereld; een periode waarin je gewoon jezelf kunt zijn.

Aan de slag gaan met deze Pranayama hoeft niet moeilijk te zijn. Studenten van Kundalini-yoga moeten tijd vrijmaken om deze methode regelmatig te oefenen. Het leren van de Pranayama van één minuut heeft een aantal voordelen waarvan ze kunnen profiteren als ze dat doen. Het is precies om die reden dat er zoveel nadruk en tijd wordt besteed aan deze techniek.

Voordelen van deze meditatie

  • Verbindt de hersenhelften
  • Laat woede en spanning los
  • Kan helpen om depressie te beheersen
  • Creëert een gevoel van rust
  • Helpt bij het verlichten van angst en stress
  • Helpt mensen te ontspannen
  • Bouwt energiekrachten op
  • Verheldert en focust de geest
  • Verbindt je met je innerlijke zelf
  • Verhoogt uw niveau van zelfzorg
  • Ondersteunt meditatie en mindfulness
  • Kan de ademhalingstechniek verbeteren

Hoe doe je de One-Minute-Breath Pranayama

In het begin zul je misschien merken dat het moeilijk is om de ademhalingsoefening van één minuut te doen. Je moet er echter voor zorgen dat je de oefening regelmatig oefent. Hoe meer tijd je aan deze activiteit besteedt, hoe gemakkelijker en natuurlijker het zal aanvoelen.

Ga zitten en plaats je handen in de Gyan Mudra-positie. Je duim en wijsvinger moeten elkaar raken terwijl de rest van je vingers naar buiten gestrekt zijn.

Sluit je ogen en breng je aandacht naar je derde oog. Concentreer je met al je concentratie op dit gebied.

Adem in voor een periode van 20 seconden. Houd je adem 20 seconden in. Vervolgens moet je gedurende 20 seconden uitademen.

Ga door met dit proces gedurende ongeveer 11 minuten om de sessie te voltooien.

Beginnerstip: Als je de Pranayama beoefent, zul je misschien merken dat het helpt om een ​​mantra te reciteren. Als je dit doet, kan je de tijd bijhouden en je geest tot rust brengen.

Deze oefening kan enige tijd duren om te wennen. Geef jezelf toestemming om eraan te werken. Als je intervallen van 20 seconden te uitdagend vindt om mee te beginnen, probeer dan eerst met kortere tijdsintervallen. Adem 10 seconden in, houd 10 seconden vast en adem 10 seconden uit (of zelfs 5 seconden indien nodig). Neem een dag of twee voordat je de intervallen verlengt tot 15 seconden en vervolgens tot 20 seconden.