Kundalini Yoga Turiya

Wahe Guru – A Trikuti Mantra en de Trikuti kriya

Deze week staat in het teken van de Trikuti kriya, ook bekend als Wahe Guru kriya.

“This kriya is known by experiencing it. The set is a total workout for the thyroid, pituitary and pineal glands. Your whole body will sweat. Meditate after this kriya and realise that we are channels for truth and mantain grace in the moste ingraceful moment is the true human worth.”

De ultieme Workout voor de schildklier, pijnappelklier en hypofyse!

De kracht van bewuste spraak is de kracht van aanroeping. We kunnen letterlijk realiteit creëren door de kracht van onze woorden. Elk woord dat we spreken is een daad van creatie. Maar we begrijpen onze eigen kracht niet.

Adem is Gods geschenk van het leven en wanneer we het gebruiken om geluiden te uiten, dragen die geluiden de creatieve kracht van het universum in zich, waardoor een kettingreactie in de kosmos wordt veroorzaakt.

Iedereen kent het gezegde: “Wees voorzichtig met waar je voor bidt, je kunt het krijgen!” – Dat is een goed advies. Het is ook een heel goed idee om bewust te zijn van wat we de hele tijd zeggen, omdat de woorden die we kiezen te planten eigenlijk vibrerende zaden zijn die vroeg of laat moeten ontspruiten – voor beter of voor slechter.

Het hebben van een mantra in je hoofd, of hardop, waardoor je adem en alle ritmes van je leven “Gods Naam chanten” is uiterst praktisch advies.

Sat Nam is een bij (zaad) mantra. Het wordt gegeven aan het begin van de Mool Mantra : Ek Ong Kar – Sat Nam. Er is slechts één kracht in de hele schepping en deze stroomt door alles heen, gezien en ongezien . Deze kracht is wie we eigenlijk zijn. Het is onze ware identiteit.

De Mool-mantra zal je de wortel van Oneindigheid geven, maar de Guru Mantra zal je de ervaring van die Oneindigheid geven.

Wahe Guru  ਵਾਹਿਗੁਰੂ  (Uitgesproken als “Wha-hay guroo”) is een heel ander soort mantra. Het is een mantra van realisatie en extase. In extase is het zelf verloren. Het vaheguru2ego is verloren. Eén is samengevoegd met de Ene in elke EEN. Men ziet de uitdrukking van Gods hukam in elke gebeurtenis, persoon en ding.

Omdat het een Trikuti Mantra is, heeft het drie verschillende geluiden, en elk geluid moet worden uitgesproken. Het allemaal samen laten lopen zoals vahgroo, vahguru, vahgru … neemt zijn kracht weg. Wah betekent oneindig, hooi betekent jij, en Guru betekent hoger zelf (de goddelijke leraar in jou). Wanneer Waheguru wordt gezongen, brengt het je op elk moment heel dichtbij God.

Spreek de mantra langzaam uit en let op wat je mond doet. Lippen aan elkaar (als een kus) en dan wijd open op ‘Wha’…. Adem uit diep vanuit het hart en navelpunt op ‘Hay’ … en dan klapt de tong omhoog om het harde palet tegen het dak van de mond te tikken. Het heeft een zeer specifieke reeks stimulatie naar de meridiaanpunten. Eerst het open einde ‘Wha’ – ons achterlatend in de extatische aaaaaaah! Dan wordt het loslaten van het ego met de uitgeademde adem in ‘Hay’ … en ten slotte wordt de pijnappelklier gestimuleerd met een tik van de punt van de tong op de centrale meridiaan.

De pijnappelklier bevindt zich in het precieze geometrische centrum van de hersenen. Het is groter bij kinderen, en naarmate we ouder worden, neemt het af in die van een erwt omdat het een geleidelijk verkalkingsproces ondergaat. De optimale grootte van de pijnappelklier, wanneer volledig gezwollen en geactiveerd, is die van een druif.

De pijnappelklier is rechtstreeks verbonden met het zesde chakra-punt, gelegen tussen de wenkbrauwen, dat algemeen bekend staat als het “derde oog” of ajna . Onderzoek komt nu aan het licht dat de pijnappelklier in zijn structuur een zirkoniumkristal bevat, vergelijkbaar met dat in een kristalradio, dat letterlijk als een zender kan functioneren. De pijnappelklier is “communicatie centraal” voor subtiele communicatie.

Terwijl de slangachtige kundalini-energie door het lichaam omhoog beweegt en de chakra-punten activeert, bereikt het zijn zenit bij het derde oog en de pijnappelklier. Tijdens dit proces wordt het superbewustzijn of het goddelijke bewustzijn geactiveerd. Terwijl dit proces zich ontvouwt, opent het het derde oog, of het geestesoog, of het zesde zintuig, zoals het bekend is, dat in wezen het alwetende, alziende bewustzijn is. We hebben allemaal deze sterrenpoort in ons eigen brein, waartoe we voornamelijk toegang hebben via meditatie en verstilling van de geest. Dat is de kracht van de Guru Mantra.

En wat betekent het om de Guru Mantra te hebben? Het maakt niet uit wat er gebeurt of hoe negatief de dingen zijn, Khalsa zegt altijd: “Wahe Guru, Wahe Guru, Wahe Guru.” Het is niet relevant voor wat hij doormaakt. Het maakt niet uit wat – het is allemaal Wahe Guru! Iemand die Wahe-guruzingt en reciteert en wiens Gur Mantra Wahe Guru is, zegt ‘Waho Waho!’ voor alles, zowel goed als slecht. Die is iemand die God onder alle omstandigheden herkent. Dat is wat “Wahe Guru” betekent. Het heeft de vibratie die je vijf tattwas kan beheersen en kan correleren met de frequentie van je leven en het zodanig kan ontspannen dat je het op elk moment kunt begrijpen. De Guru-mantra is het klinkende geluid van eigenwaarde.

Nu moet de Guru mantra persoonlijk geven. Daarom geven vijf punj piara (die de vijf tattwas vertegenwoordigen) je Guru Mantra in aanwezigheid van de Siri Guru Granth. Het is een heel schriftuurlijk iets. Niemand kan je dopen. Gedoopt worden door een man is een persoonlijke goeroes. We hebben geen goeroes in menselijke lichamen.

Toen gaf Guru Gobind Singh Ji ons Bani en Amrit , wij gaven hem Bani en Amrit. Dit is een moment waarop mensen niet begrijpen waar ze het over hebben. Apey Guru Chela, wow, wow, ‘Gobind Singh Apey Guru Chela,’   Guru en discipel werden één. Dus wat betekent dat? Eindigheid en oneindigheid werden één, karma en dharma werden één, leven en dood werden één. En Guru gaf ons de Wahe Guru Guru Mantra. Deze mantra is onze persoonlijke mantra, die aan Khalsa wordt gegeven . Die mantra werd gegeven. Het is Simran voor persoonlijke kracht, zuiverheid, vroomheid, uitmuntendheid en gratie. Dit is de totale traditie van de Sikh-realiteit. Hier is geen plaats voor hypocrisie. Ik ben in extase en ervaar de onbeschrijfelijke wijsheid van het universum. Dit is een mantra van de Oneindigheid van extase van wonen in God. Het drukt de onbeschrijfelijke ervaring uit van duisternis naar licht te gaan (van onwetendheid naar waar begrip). Het is de Oneindige leraar van de ziel. Als een trikutee-mantra balanceert het de energieën van de principes van genereren, organiseren en transformeren. Het drukt ecstasy uit door kennis en ervaring. Het is de Gurmantra en het triggert je bestemming.

Chat openen
1
Scan de code
Hoi, kan ik je ergens mee helpen?