fbpx
Kundalini Yoga Turiya

De wereld is de afgelopen tijd veranderd op manieren die we ons eerder niet hadden kunnen voorstellen. Omgaan met de plotselinge transformatie van je dagelijks leven is een uitdaging. Het kan overweldigend, allesomvattend en moeilijk te managen voelen. Als je het moeilijk vindt om van het constante lawaai af te komen, heeft Kundalini Yoga een technologie die je zal helpen. Een ademhalingsoefening doen kan stress, angst en de spanning die je voelt verlichten.

We verdienen allemaal een moment van vrede en rust. Hoewel het verleidelijk is om je tijd te besteden aan het voortdurend consumeren van updates en nieuws, moet je jezelf de ruimte geven om te ontspannen. De volgende Pranayama biedt een schat aan opmerkelijke stress verlichtende voordelen. We worden momenteel allemaal geconfronteerd met uitdagingen en stressoren. De onzekerheid van de wereld voelt als een formidabele kracht. Wat er daarbuiten gebeurt, heb je niet in de hand, maar wel hoe je je voelt. Als je deze oefening doet, zul je merken dat je onmiddellijk verfrist en gerevitaliseerd bent.

Als je hebt geleerd hoe je dit ademwerk kunt doen om stress te verlichten, kun je het naar believen gebruiken. Wanneer je het gevoel hebt dat je een moment voor jezelf nodig hebt, kun je deze technologie gebruiken om je te helpen. Of je nu net begint aan je Kundalini Yoga-reis of goed thuis bent in de beoefening, deze Pranayama kan je helpen je negatieve gevoelens te beheersen en te overwinnen.

Voordelen van deze Pranayama

  • Verlicht stress en angst
  • Moedig ontspanning aan
  • Mindfulness stimuleren
  • Help je geest op te frissen
  • Negatieve gevoelens uitbannen
  • Transformeer je mindset
  • Stimuleer positiviteit en vreugde

Hoe doe je deze Pranayama

Ervaar echte stressverlichting met deze Pranayama-oefening. Kies voordat je begint een comfortabele en rustige plek waar je kan ontspannen. Wanneer je ademhalingsoefeningen doet voor stress, moet je ervoor zorgen dat er geen externe afleiding is. Zodra je de juiste ruimte voor jouw behoeften heeft gevonden, kan je deze instructies volgen.

Begin door in elke positie te zitten die comfortabel aanvoelt. Laat alle spanning los die je hebt vastgehouden.

Strek je ruggengraat, til je borst op en trek je kin naar je lichaam toe.

Voordat je begint, moet je je ogen sluiten.

Adem om te beginnen acht gelijke slagen in door je neus. Zorg ervoor dat je je concentreert op je ademhaling terwijl je dit doet.

Als je voor die slagen hebt ingeademd, adem dan in één krachtige slag weer volledig uit door de neus.

Herhaal dit proces achtereenvolgens en ga precies 11 minuten door.

Afronden

Adem diep in, houd je adem 5 tot 10 seconden in en adem dan uit.

Adem vervolgens diep in, houd je adem 15 tot 20 seconden vast, rol je schouders en adem dan weer uit.

Als laatste adem je nog een keer diep in, houd je weer 15 tot 20 seconden vast en rol je ten slotte je schouders zo snel als je kunt, en adem je nog een keer uit.

Tip: Ademwerk voor angst kost tijd om onder de knie te krijgen en je moet je echt concentreren op ontspanning. Terwijl je diep in- en uitademt, laat je geest vrij zijn en neem even de tijd om op te frissen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.